Jean-Marie Brugman
Gepensioneerd
Hoofddorp-Floriande
- Ik heb de HAP leren kennen als een zeer positieve en voor iedereen bereikbare lokale partij. Zij staan achter hun verkiezingsprogramma en voor zover mogelijk maken zij dat ook waar. HAP is al jarenlang een van de grootste partijen binnen Haarlemmermeer en bestaan in 2026 al 40 jaar!
Mijn naam is Jean-Marie Brugman en ik ben 82 jaar. Ik ben in 2012 samen met mijn vrouw verhuisd van Amsterdam naar een eengezinswoning naar een appartement in Hoofddorp-Floriande. Sinds mijn 65ste ben ik met pensioen als ex-ambtenaar bij het Ministerie van Justitie.
Toen ik hier pas woonde was er een braderie en ontmoette ik Betty Wensing. Zij had een inspirerend verhaal over de HAP en omdat ik toch wel iets heb met de politiek ben ik lid geworden. Tot op heden ben ik dat nog steeds met veel enthousiasme.
Ik heb al twee keer op de verkiezingslijst gestaan en ook ditmaal sta ik op de lijst voor de komende verkiezingen in 2026. Ik heb de HAP leren kennen als een zeer positieve en voor iedereen bereikbare lokale partij. Zij staan achter hun verkiezingsprogramma en voor zover mogelijk maken zij dat ook waar. Ze zijn al jarenlang een van de grootste partijen binnen Haarlemmermeer en bestaan in 2026 al 40 jaar.
Vanaf 1967 doe ik vrijwilligerswerk o.a. bij de Molen van Sloten in Amsterdam en ben voorlees-opa op een school. Ik heb in diverse commissies gezeten en heb zo bestuurlijke ervaring. Na mijn pensioen samen met mijn vrouw bij verzorgingshuis Amstelring in Amsterdam en Hoofddorp-Floriande. In 2017 heb ik voor al die jaren inzet een koninklijke onderscheiding gekregen. Ik lees ook graag, puzzel en doe aan diamond painting.
Haarlemmermeer biedt veel ruimte en mogelijkheden om fijn te wonen en te recreëren. Een uitdaging voor de gemeente is het behoud van veilige leefbaarheid en betaalbare woningen.
Een wens van mij is dat de jeugd bewust wordt dat vernielingen geen enkele zin hebben. Dat pesterijen onderling, ook bij ouderen, moet stoppen. En dat we ons beseffen hoe belangrijk het milieu is in de toekomst en we hieraan moeten blijven werken.
In maart 2026 zijn dus weer de gemeenteraadsverkiezingen en mijn advies is: stem op HAP. Omdat HAP een actieve lokale partij is voor iedereen in Haarlemmermeer.

